9. května 2014

svět barev FARROW & BALL

https://www.flickr.com/photos/petraweissova/14159807124/in/photostream/
https://www.flickr.com/photos/petraweissova/13973053440/in/photostream/
https://www.flickr.com/photos/petraweissova/13973033079/
Když jsem v jednom z březnových příspěvků psala, že se těším na renovaci a natírání všeho co mi přijde pod ruku, ještě jsem netušila, jak dlouhodobý projekt z toho vznikne:-).
Poslední týdny na nic jiného nemám čas, jen natírám a natírám. Začala jsem venkovními květináči, stolky a lehátkem. Pak přišla na řadu další dvě proutěná křesla, které jsem nestihla minulý rok přetřít na černo. (viz.zde) Neplánovaně jsme se rozhodli i pro opravu zahradního domku a terasy. A plotu, abych nezapomněla! O barvách se mi zdá i v noci a můj muž už ztrácí přehled o tom, kam má vlastně přijít ten který odtín bílé či hnědošedé.
Baví mě renovovat staré nepoužívané věci za pomoci štětce a plechovky té správné barvy. Píšu záměrně "té správné barvy", protože i když si pořídíte kvalitní štětec a správnou bázi, ne vždy je výsledek uspokojivý. Najít odstín který si představujete není snadné a pokud ho objevíte, je téměř jisté, že se nebude přesně shodovat s výsledným nátěrem!
Sním o tom, že jednou celý byt vymaluji barvami od anglické značky Farrow&Ball. Momentálně listuji krásnou knihou Decorating with Colour a mám vybranou barvu London Clay na vchodové dveře. Paletu barev a odstínů i ztvárnění showroomů Farrow&Ball lze shrnou jedním slovem: DOKONALOST!

V Praze lze koupit barvy Farrow&Ball na Vinohradské ul. v showroomu Stockist, nebo u dovozce farrow&ball.cz


foto: pinterest

8 komentářů:

  1. Sranda, taky natírám :-) A tyhle hnědošedé barvy se mi hrozně líbí, snad se mi jednou povede takhle vymalovat ložnici :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Laďko,souhlasím, taky mám ráda neutrální hnědošedé odstíny, hnedošedá v ložnici je příjemná, mohu doporučit .-)
      Co natíráš letos? A jak drží barvy na tvém retro zahradním nábytku?
      " Závidím" ti možnosti nákupu barev, tady je nejlepší tak Dulux, konkrétně novinka RAPIDRY na kov a dřevo je dobrá.

      Vymazat
  2. S tím zahradním nábytkem to není nijak slavné, no je to plast, no.:-( Ale chvilku to snad vydrží, obzvlášť, když při místním počasí není nějak extra často používaný :-) Ted natírám stul a židle. Stul už jenom zraje, cca pozítří ho pokřtíme a já se jenom budu bát, jak dlouho bude odolávat ten mým kazisvětum :-) A židli zrovna rozebírám a čistím.
    Pls, čím jsou Farrow & Ball tak speciální? Jenom tou barevnou paletou nebo jsou i nějak jinak výjimečné?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. F&B mají především úžasnou škálu barev a několik možností vzhledu od hlubokého matu až k vysokému lesku. Z více zdrojů jsem slyšela, že s jejich barvami se pracuje velmi dobře, naprosto nesrovnatelně s tím, co je u nás běžně na trhu. Myslím, že jejich barevnost je vyjímečná tím, že používají čisté pigmenty a staré postupy výroby. Až je vyzkouším, dám vědět, jak to dopadlo .-)

      Vymazat
  3. Dobrý den Petro,
    naprosto souhlasím, F&B je dokonalost :). Loni jsme malovali interiéry. Vybrala jsem kombinaci bílé, Joa´s white, Charleston Grey a sloupy vevnitř London clay, v dětské herně jsem zkoušela Tallow, ale zdá se mi hodně vanilková. S barvou se maluje perfektně, odstíny jsou dokonalé, nejradši bych malovala a malovala. Posílám odkaz, kde se můžete podívat na výsledek :) https://plus.google.com/u/0/photos/101460018787550604590/albums/5995787608750597809?authkey=CKD8uvHiv5mMNA

    Moc díky za Váš názor. Pěkný den. P.S. Mám moc ráda Váš blog :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Tatiano, děkuji Vám za odkaz, je znát, že jste zařizovala dům s láskou, je velmi vzdušný a barvy vypadají báječně. Joa's White i Charleston Grey jsou mé oblíbené odstíny. A souhlasím, Tallow je příliš vanilková. Těší nás, že Vás zaujal náš blog. Děkujeme a těšíme se na další návštěvy .-) Přeji krásné dny. Petra

      Vymazat
    2. Dobrý den Petro,
      moc děkuji, je toho ještě tolik, co bych do domu chtěla pořídit :) všechno postupně dozrává a Váš styl je mi velmi blízký. Když trochu našetřím, ráda bych využila Vašich služeb. Teď se chceme pustit do zahrady, plotu, teras, moc mě to baví...Pěkný den a už teď se těším na Vaše další příspěvky. Táňa

      Vymazat
    3. Dobrý den Tatiano,
      zbytečně nespěchejte.Vše má svůj čas a s odstupem času zjistíte, že někdy bylo dobře, že vše nešlo naráz, jak by si člověk přál.Vytvářet domov snů je někdy o nervy, ale většinou je to radost .-) Přeji hodně úspěchů.

      Vymazat